29 oktober

Hotellskyltar för bästa representation och säkerhet

Posted in blog

Hotell är någonting som vi associerar med lyx, komfort och avslappning. En möjlighet att känna sig omhändertagen och äta god mat under trevliga, serviceinriktade former. Men förutom detta har hotellen blivit trendiga inslag i stadskärnan. Vilket hotell du väljer att bo på säger någonting om din identitet, och avslöjar också mycket om området det ligger […]

(Läs mer…)

27 oktober

Kontorsskyltar – för god estetik och orientering

Posted in blog

Människor gillar att kategorisera och skapa ordning. Det är så vi orienterar oss och får förståelse för omgivningen och olika system. I vissa sammanhang krävs dock att omvärlden tar ansvar för själva samordnandet, för att underlätta för dem som vistas i miljöerna. Flygplatser är ett exempel på miljöer där skyltning aktivt används för att besökarna […]

(Läs mer…)

25 oktober

Viktigt att köpa skyltar anpassade efter företagets logotype

Posted in blog

En logotype är en viktig del av en verksamhet, och ska effektivt förmedla företagets kärnvärden och ha en aktiv inverkan på betraktaren. Hur central en logotype kan vara blir tydligt i sammanhang som rör några av världens största varumärken. När vi i vardagen talar om dem så tänker vi per automatik på deras logotype och […]

(Läs mer…)

7 oktober

Informationsfilm: ”Expo-, skylt- och storbildsproducent”

Posted in blog

I detta klipp är Dan Holmquist med och pratar om vikten av den här typen av utbildningar, samt att skyltbranschen alltid behöver anställa fler kunniga personer. En av Holmquistsigns praktikanter är dessutom med ute på verkstaden och visar hur print av material kan gå till.

(Läs mer…)

27 september

Hur skräddarsydda träskyltar & andra faktorer kan väcka intresse för företag

Posted in blog

Företag inom detaljhandeln bör vara uppmärksamma på att kundernas intresse för deras verksamhet kan fångas, eller förloras inom loppet av så lite som tre sekunder. Verksamheter skall därför använda sig av högkvalitativa skyltar som tydligt och effektivt representerar deras varumärke. Tydlig marknadsföring av en produkt kan leda till en positiv upplevelse hos kunden som då […]

(Läs mer…)

27 september

Betydelsen av att företag väljer passande färgschema i designen av fasadskyltar

Posted in blog

Det är naturligt för den mänskliga hjärnan att reagera på visuell stimulans vilket innebär att vi kan uppleva färger på positiva eller negativa sätt. Färger har också olika värden för olika kulturer, både på ett medvetet och omedvetet plan. Med tanke på detta är det avgörande för företag att ta hänsyn till färgpsykologi för att […]

(Läs mer…)

30 augusti

Att tänka på när du skapar skyltar för din fasad

Posted in blog

Fasaden är byggnadens framsida som är synlig utåt och skapar en känsla för byggnadens design. Med fasadskyltar menar man således de skyltar som finns på framsidan av exempelvis ett kontor eller en butikslokal. Dessa skyltar är vanligtvis den första kontakten en besökare eller förbipasserande har med varumärket, vilket gör att de blir mycket viktiga för […]

(Läs mer…)

29 augusti

Olika typer av skyltar och användningsområden

Posted in blog

Kommersiella skyltar används för en rad olika syften. De kan berätta om vad en verksamhet arbetar med, de kan annonsera om något företaget är i behov av eller hjälpa eventuella kunder att hitta till företaget i fråga. Det finns även många olika typer av skyltar.

(Läs mer…)

20 juli

4 tips för att skylta kreativt!

Posted in blog

Skyltningen är en viktig del av varje butik och affär som arbetar med försäljning. Skyltarna kan ha många funktioner: de kan vara informativa, säljande och vara ett medel för att förmedla varumärkets identitet. När skyltar används på ett smart och kreativt sätt kan de alltså vara ett effektivt affärsverktyg.

(Läs mer…)

5 juli

Hur visar du upp ditt företag?

Posted in blog

Det kan vara fördelaktigt för företag att testa redan beprövade och kostnadseffektiva metoder för att marknadsföra sig. Marknadsföring är A & O för alla företag, stora som små. Recensioner och rykte är också något som är av yttersta vikt. För mindre företag som kan ha en något mer begränsad budget för reklam och marknadsföring än […]

(Läs mer…)