Enligt en relativt ny studie gjord av Microsoft har man upptäckt att vi människor skiftar fokus var åttonde sekund. Detta innebär nya utmaningar för dig som sysslar med marknadsföring.

För att få en åskådare att ta till sig den information som er reklam ger, gäller det att sättet du marknadsför firman på är smart, klipskt och verkligen fångar intresset. Detta är något du kan göra med hjälp av digital signage. Detta är en sorts digital skyltning där skyltarna är som datorer. Du kan ladda in både reklamaffischer och videor och på så sätt tanka åskådaren med erbjudanden och information om ert företag.

Du har förmodligen gått förbi ganska många digitala skyltar runtom i landet. Inne på köpcentrum syns de ofta tydligt där de gör reklam för de olika butikerna som finns i köpcentrumet. Men digital skyltning är något du kan sätta upp var du vill. Till exempel inuti butiken.

Enkelt att byta ut information

En av de självklara fördelarna med digital signage i Sverige är att du kan byta ut informationen på skylten när du vill. Till skillnad från traditionella skyltar, kan du med en digital variant mata in nya affischer och visa upp många erbjudanden samtidigt. När du väl vill erbjuda något annat eller lyfta fram något ni säljer, är det bara att ladda in den nya reklamen i skylten.

Ett exempel är att du använder en digital skylt innan jul med mängder av bra presenttips. Efter julen när julrean drar igång, är det bara att byta ut vad som ska skyltas.

Fångar uppmärksamheten

Rörliga bilder har en förmåga att fånga det mänskliga ögat mycket snabbare än något som står still. Detta är ytterligare en anledning till varför digital signage i Sverige är så framgångsrika. När vi närmar oss en rörlig skylt går det inte att undvika att blicken automatiskt dras dit.

Kostnadseffektivt med digital skyltning

Även om digitala skyltar kan vara dyrare än traditionella kontorsskyltar, gäller det att blicka framåt. Med vanliga skyltar kan du inte ändra budskapet varje dag, då behöver du beställa en ny skylt. Men med digitala varianter kan du ändra utseendet precis när du vill. Du kan dessutom låta skärmen visa upp olika reklamer hela dagen för att nå ut till så många som möjligt.

Med digital signage kan du göra reklam i videoformat

Videoformat har också, enligt olika undersökningar, visat sig vara ett smart marknadsföringsknep. Dels fångar videoformatet ögat direkt, dessutom är chansen större att åskådaren stannar för att se klart videon.

Till skillnad från en fysisk skyltning med affischer som hänger är det betydligt enklare att stanna med blicken fäst på en video. Man vill veta mer och följa historien.

Ökad försäljning med rätt skyltning

Med rätt sorts marknadsföring kan du nå ut till fler människor och öka målgruppen. Dessutom kan du enkelt skylta om olika erbjudanden när du vill och på så vis öka försäljningen.

Många som går förbi en rörlig reklamskylt stannar ofta för att se vad erbjudandet är. Därför finns det även anledningar till att sätta upp rörliga skyltar även utanför butiken och längre bort. Digitala skyltar för kontor är också populärt och kan då fungera som informationstavlor om vad som ska göras under dagen eller liknande.

Vi på Holmquistsign har stor erfarenhet av att producera rörliga skyltar. Hör gärna av dig så hjälper vi dig ta fram en skylt som passar din verksamhet.